tiden går fort när man har kul.....!

jo jag har semster och många dagar har bara flygit förbi! men lite uppdatering får det bli från dom sista dagarna! tordag fram till idag....... : )

Torsdag 6/8

japp jag och theres passade på att dra upp till karlstad närmare bestämt blomsterhult för att dansa.. vi hade en väldigt kul resa dit.. det började i kristinehamn.. tur att ingen där uppe känner oss! för vad massa pinsamheter vi gjorde där! hahah blev ju inte bättre när vi kom till skattkärr och väl framme på blomsterhultslogen gör vi bort oss! men kul hade vi åt det och jag flinar än idag åt det.... : D
väl där blev det en hel del danser till det underbara blender! dom spelar skitbra.. som alltid!! : )




Fredag 7/8

sov ganska länge på fredag till ca 10.00 sen vart det dax att sätta igång.. hade en del att göra denna dag... världens värme vart det.. uja men skönt ändå men inte att rida i vilket jag vart tvungen att göra.. sista genrepet innan tävlingen på lördagen.. : ) det gick bra han vart jätteduktig i värmen.. när jag kom hem till stallet då vart klockan ca 3 tror jag.. göra i ordning antiloop och släppa ut han igen då vart det "tråkiga" kvar att göra, putsa alla saker till tävlingen.. träns, sadel stövlar.. ja och det tar lite tid.. men satt ute i solen och grejade vart väl klar ca 5 på eftermiddagen med allt och då menar jag precis allt vart klart inför tävlingen.. : )
på kvällens schema stod det dans för hela slanten...
stress hem för jag ska vara hos theres vid 18-tiden och innan skulle jag hämta erik... blev lite sen att hämta erik men men vi hann iallafall hem till theres vi åt mat tacos! mums! sen bar det iväg hämtade en tjej janette i eggby och sen åkte vi till skara och mötte upp lilla lisa efter det bar det av mot sandhem och sägnernas hus och dansa! idag vart det nonstop till Jannez och blender.. fasiken vilken härlig kväll det blev! både varm och klibbig blev man men många goa danser blev det.. : )



Enda nackdelen med fredagen vart att jag nog blev trampad på foten så jag har jätteont när jag går och ska böja på foten.. och den känns svullen... men äsch vafan det går nog över det hindrar inte mig från att dansa mera... : )


Lördag 8/8

idag var en stor dag för mig och antiloop vi skulle iväg på vår första dressyrtävling...
jättekul verkligen och jag vart taggad som tusan även om jag var jättetrött efter fredagen blev så sent ju heheh men det är ju självförvållat.. iväg kom vi.. vi beräknade min start till klockan 15.15 så det blev inte så jättetidigt vi åkte även om det vart mycket förarbete.. : )
men väl på tävlingen han vart helt coollugn... lite spänd i början men det lossnade ganska bra men uppvärmningen blev nog lite för lång i värmen och han tröttnade lite och brallade av sig lite ett tag så vart det lugnt igen... hehe han är rolig han ibland faktiskt.
när jag skulle rida programmet gick det kanon.. tyckte jag!, men inte dommaren.. : )
men jag är nöjd med hurn han vart och att han inte brallade där inne med tanke på telefoner som ringer och stör folk som pratar solkatter osv.. men han vart lite för spänd men äsch första tävlingen för oss på över 1år och första start i dressyren...
med tanke på att han en gång i tiden vart mer i luften än på marken är detta en klar framgång för oss att ens kunna vistas ute på en tävlingsbana bland andra hästar.....



Antiloop står och kikar ut från transporten på tävlingen.. det tyckte han om!


vi var hemma omkring kl17.30.. sen vart jag hemma hos mig vid 19.00 tiden kände att jag vart tvungen att sova lite om jag skulle orka med att åka till olstorp och dansa till divine..  när jag kom dit ca 22.30 vart det alldeles tomt på folk... lite tråkit för divine att inga kom och dansade till dom... men jag dansade en hel del... tyvärr vart det dåligt med folk där som dansade denna kväll mest vart det stupfulla 18åringar som skulle se björn rosenström...
Divine spelade mycket bättre än vad jag hade trott..! så det är garanterat ett dansband jag kommer åka och dansa till framöver om de är i närheten...! : )



Denna dag blev sen också.. 3 dagen i rad man kom i säng efter 3-tiden.. heheh






söndag 9/8

idag har jag inte gjort ett skit
sovit vart i kiosken och ätit glass och vart lite psykolog... mer har jag inte orkat med... kroppen vart helt slut efter dom senaste dagarna och idag har jag haft riktigt ont i foten så den har fått vila ganska bra... : )
nu blir det till att sova igen så man orkar med sista semsterveckan...... : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0