denna långa dag till ända..

Dagen började med lite fix här hemma.. sånt där som kallas städ och är jättetråkigt... Annica gillar det inte alls speciellt inte när det är jättefint väder ute och lägenheten är dövarm! men men det blev trillräckligt klart för att ge sig iväg till skara igen idag...
Japp allt vatten borta från alla vägar.. vart ju tvungen att kika på detta.. Nej jag åkte inte in till skara bara för att kika om vattenet vart borta.. jag skulle köpa flugmedel till hästarna och betala servicen på bilen från igår.. jag kunde ju inte göra det då eftersom åskan tydligen slagit ut deras datorer också! så det är klart..
sen så när jag vart i skara stannade jag och köpte bromsklossar till bilen som också måste bytas nu... morr*
massa utgifter nu.. det är inte alls roligt!!!
men men nått jag kan sakna är att jag inte har en mekanikers hand.. jag vill med kunna greja och mecka(eller hur det stavas) med bilar!! jag kan ju lite iallafall byta olja... byta däck.. tanka bilen.. jag vill vara med och byta bromsklossarna så jag kanske kan lära mig det också?!?! : )

Aja efter jag handlat det bar det av hemåt mot vättlösa orkade inte åka hem till min varma lägenhet... grejade med hästarna i hagen antiloop fick ett nytt flugskydd eftersom hans andra lyckats gå sönder.. passade på att gosa med han medans han vart ensam i hagen.. han bara myste.. jag gjorde ju allt jobb för ett litet tag genom att slå alla blinningar och försöka vifta borta alla dessa jobbiga flugor.. haha.. 
sen fyllde jag på småttingarnas vatten i hagen också..  

Sen la jag mig och skulle sola lite men somnade gott en timme innan jag vaknade av att näsan och halsen vart igentäppta då gick jag in och kika lite på tv innan jag skulle åka och jobba en timme i kiosken och stänga den..
precis när jag kommer och byter av amanda som jobbat idag så kom världens rusch med säkert 10 pers i kö och alla ska ha kulglass i rån haha.. (de flesta ville ha 3 "kulor" också! haha) jag blev lite stressad då för det är alldeles för sällan jag skopar glass men det gick såå bra! :D

efter låst och gjort klart bar det av tillbaka till vättlösa lämna pengar.. byta om och gå ut till stallet och rida.. klockan har hunnit bli nästan 8 och när jag kom upp i sadel nästan halv 9 så vart det alldeles underbart väder för en ridtur som gick jättebra.. red på gärdet bakom vårt stall hur mysigt som helst vart de.. för det vart väääldigt längesen man kunde göra det.....

Samantaget har det vart en helt underbar dag idag... perfekt väder all day long.. +att jag är nöjd att jag ändå hunnit göra såå mycket idag...
imorn blir det jobb i skara igen jysk.. vi får inga varor imorn så den kommer bli så seg! men men det löser sig alltid vi hade ju värdering idag så vi har antagligen en hel del att göra iallafall...

hepp hepp nu blir det sängen ska ju upp relativt tidigt imorn ju : )
natti puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0