Helgen 10/7-12/7....

fredag 10/7

ja i fredags jobbade jag hela dagen.. väldigt jobbig och krävande jobba svettigt och tung.. hade lagerdag.. kom iväg hem vid halv7-tiden skulle sluta 18.00 egentligen.. hoppas att emina kunde plocka in det sista själv.. : )
vart lite stressigt det sista eftersom jag skulle iväg på "fest" i lidköping...

iallafall kom jag hem och iväg till lidköping..
vart vääldigt lugnt när jag kom dit.. bara anna och petronella där.. men vi tjötade jag fick nån daimtårta anna hade gjort.. haha den vart inte den godaste men slank ner... anna bara skrattade jag hade ju nyss ätit och så gav honn mig en jättestor bit mohaha..
men framåt halv 10 gav sig petronella iväg hem... jag och anna satt och tjötade om dittan och dattan.. hehe
efter ett tag kom hennes kusin sandra och hennes kompis linda! då drog det hela igång... musiken kom! dom kom igång med drickandet... jag tog en massa kort men dom är på kameran men jag har inte kamerakabel än.. men dom kommer inom kort!!
kvällen för min del vart lugn och nyktert.. har en vit helg...! den skulle ju vara lugn... heheh
kvällen vid 1-tiden då jag kom hem vid halv2-tiden tror jag.....



Lördag 11/7

tog lite sovmorgon till typ 9-tiden.. gjorde inte så mycket på hela förmiddagen vart allmänt seg... men tog på mig myskläder och drog till vättlösa för att mata hästarna som stog inne pga mycket regn...
När jag kom dit så hade dom fått för sig att vi skulle ut och cykla.. dom är = pappa och christer.. jag tänkte att jag lika gärna kunde hänga med.. tanken var att vi skulle cykla till hangelösa med di vart icke hemma så utan dom vart på arnemossen hos mormor och morfar.. så vi ändrade rutten och cyklade dit.. blev en bit på järnvägsbanken-->över stenåsen--> sunträlje-->skälvum-->husaby(stannade vi kiosken)--> kinnekleva och sista anhalten arnemossen..



där körde dom med emelies nya 4-hjuling..
Sen blev det fika massa nybakat! jättegott!! riktigt mumma.. : )

sen började det ösregna och mormor vart jättegullig och körde hem mig till vättlösa.. kände inte för att bli blöt.. hade ju inga regnkläder direkt... aja hem kom jag sen åkte jag och handlade lite.. sketen och äcklig som jag va.. men äsch vem bryr sig haha.. mötte en som luktade värre.. : S

När jag ger mig hemåt ringer min kära kusin erik.. han ville ha skjuts till bror.. så det gick ju bra att hämta.. hämtade och lämnade han innan jag åkte hem och gjorde mig i ordning för att själv åka till bror, där bror , erik och jonas vart.. 
hämtade mat innan jag for dit.. blev ganska segt men hade ju med kameran även denna kväll.. så hade ganska roligt ändå : )
efter ett tag bar det av till holmestad det vart 50årskalasering.. (20 år+30 år) där träffade vi Rickard.. daniel.. henric.. martin.. johan louise.. öhh ja typ alla "de vanlige" vart där.. hehe
eftersom jag vart nykter även denna dag.. blev en hel del dans och jag och rickard kom på en ny lite klurig tur i buggen.. det vart roligt!!
blev dans hela kvällen för min del eftersom alla skulle dansa och det vart typ bara jag som dansade :D haha
blev väldigt trött.. men vid 2-tiiden ville en del hem så körde hem ett lass pojkar..
 tog lite tid eftersom dom skulle "kika på en bil i diket".. innan jag for tillbaka för att hämta ett lass pojkar till.. och annika :P
hem kom även dom och jag avslutade dagen däckad i sängen vid halv 5-tiden.... riktigt segt! men hade lite fotokul på vägen hem... mohaha








Söndag 12/7

gick upp vid 10-tiden.. hade velat sova längre!!
men iallafall blev det lite lugnt framför tvn till halv 12-tiden.. tänkte åka till lidköping för att fixa en kamerakabel.. men nej det fick jag inte med mig hem.. fanns typ ingenstans,.. sista stället jag kikade på vart elgiganten där fanns det.. men inte hemma.. och så visste han inte vad det vart för modell till brors kamera.. för det fanns 3olika att välja på.. så jag skulle återkomma..! boring!!!

när jag åkte från lidköping tog jag svängen över kiosken och åt lite glass och tjötade med mamma.. blev där i typ en timme... haha visade gamla kort på min mobil.. vad vi skrattade.. vart roligt men begav mig sen hemåt och lagade mat och diskade.. sen somnade jag gott på soffan i 2½ timme.. vaknade halv6 tog en macka innan jag åkte till vättlösa för att rida!

Det gick jättebra hade en buse till häst idag... :D han vart pigg och framåt hela tiden men när vi kom hem vart han faktiskt väldigt trött... blev en tur i skogen..
Vi hann precis innan det började regna! sweet!

Nu ikväll har jag bara legat på soffan och ätit godis.. jättegott och så har jag lyssnat på P4 dans.. dom sänder från malung...  : )

henrik från scotts blev årets sångare
cleas från scotts blev årets keybord
Larz-Kristerz blev årets Dansband

Bland annat..! Stort Grattis!!! :D

Hepp ska göra lite popcorn nu och sen lägga mig såsmåningom!


det vart helgen i stora drag! och den har varit väldigt lyckad! nu väntar en arbetsvecka full fart som det ska vara!
kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0