Vilken dag det blev!

började dagen med att få ett telefonsamtal från min gamla ridlärare som har kurser på sin gård.. hon frågade om jag ville komma och vara med och hoppträna.. vilket jag gärna ville... :D  behövde den starten.. behöver lite push för att komma dit.. har blivit en mes när det gäller hoppning men med lite jävlaranamma så...
 
efter det telefonsamtalet satt jag och kikade igenom min telefon alla bilder som fanns lite mer än 500 kort nästan 600... tog lite tid men gick bra kunde ju lyssna på musik i datorn nu:D känns faktiskt väldigt bra... längtat efter musik väldigt länge känner jag...

sen bar det av till vättlösa för att ta en promenad med hundarna.. blev en skön promenad i solen i lite mer än en timme.. djuren vart trött efteråt iallafall..
 
Gammal bild.. men enda kortet jag har kvar då jag har en ganska bra bild på hundarna:D
efter det mat. blev pizza för dagen eftersom jag skulle klara mig ända fram till träningspasset.. mums! hade inte ätit de på väldigt länge..

sen iallafall bar det iväg mot husaby för träning. galen häst hade jag som bara stegrade och bockade i början och vart allmänt stirrig. vart ju flera fina hästar där och massa hinder och folk och kika på.. men när vi väl kom igång och hoppa gick det faktiskt oerhört bra han skötte sig fint för mig med tanke på att jag inte hoppat på över ett år med tanke på hans skada.. så lite ringrostig vart man. :D men jag hängde med bra men höll på att flyga av ett antal gånger av alla hans kast och glädjesprång han gjorde direkt efter hindren.... men vi får nog träna lite mer på det hemma så alla inte hissnar varje gång... haha skrämde dom som stog på läktaren en gång när han vart så galen och bara kastade sig mot sargen där dom stog...

Galen häst... iallafall ibland! erika hopptränaren trodde att han kommer bli svårsåld.. antagligen men nu har vi ju börjat träna och det kommer säkert gå bättre ju mer socialträning vi får!
antagligen kommer vi ha träningsvärk imorn.. iallafall jag! haha hur trött som helst efteråt.. och jävla blåsor på båda händerna har jag fått! det svider! hatar såna!
men det får man ta när man har en buse till häst som tycker om att jävlas med en..




xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0