tävling!!

igår vart jag hos en kompis vi åt mat.. o kikade på film.. riktigt trevligt vart det.. sent blev det också vart hemma 01.30 : )

idag vart det uppgång vid halv7-tiden.. det vart nämligen tävling idag!! kom iväg fick en jättegod frukost hos föräldrarna..
sen vart det dags att knalla ut i stallet o göra iordning Atiloop för dagen..
o dagen till ära skulle det knoppas.. hatart o det är fult! ((mamma har det som krav.. för alla andra hästarna är knoppade på tävlingarna.. hon tycker det är pisamt om hästen inte är knoppad då!)) hästen jävlades hela jäkla tiden med mig så tid tog det!
det regnade nästan hela morgonen men jag höll tummarna för uppehåll det blev bättre soligt o gott höstväder!! härligt! hade ju inte vart så kul med vita ridbyxor o bli blöt ingen vidare bra kombination...!! :D

inför tävlingen hade jag ganska höga förväntningar eftersom det gått ganska bra innan...... men....

men väl på tävlingsplatsen vart det bara att börja värma upp(skrittade till tävlingen vilket vart skönt!!) han gick skitbra på uppvärmningen!! synd att det inte vart själva tävlingen! för sen när jag skulle kika lite på programmet tänkte jag blev han helt knäpp o bara bockade sparkade o stegrade! då vart mister antiloop inte populär!! usch.. han upptäckkte då att det vart hans tjej kvïna på bana då!(hästen som står i samma stall) illa illa.. störde dom också när antiloop gnäggande hela tiden! hahah stackars annsofie hon sa att hon blev spänd som en stålfjäder....

men till min ritt sen då. KATASTROF! det vart den sämsta ritten jag någonsin gjort!! han vart spänd till tusen o gjorde många kast stretade emot sprang iväg eller ville inte alls!! lyssnade allså inte ör fem öre..

men jaja det är bara att träna vidare! satsa vidare till den 18/10 då säsongens sista dressyrtävling är!

på tal om ingenting så träffade jag min gamla hopptränare som tränade för med skrållapållan med! det vart inte igår man träffade henne!! men hon har flyttat hem hitåt igen så ska börja träna för henne med antiloop!! :)
hon vart med på dressyrtävlingen idag! hon vann ena klassen o kom 2:a i den andra.. riktigt kul för henne o kul o se henne rida dressyr har ju bara sett henne hoppa o det vart bra många år sen!!



min gamla fin fina skrålla pållan..

hepp nu ska jag kika på tvn o bara ha lite myspys för mig själv.. :)

imorn är det jobb som gäller!
ska även lämna in min bil på reparation!! : )  så nu ska den bli fin igen!! jippie

see yaa.. ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0