ledig dag med både kickar o spännande saker...!

hmm jaa dagen var en sån där ledig skön dag då jag fått massor gjort!!

började dagen med att gå upp tidigt!! ovanligt när jag är ledig... :D

jag gick upp tvättade en maskin med kläder, diskade o plockade iordning.. sen var klockan halv10 jag hade ätit frukost o var klar för dagens tripp till skövde med tess!

hann till o med sitta ute i solen 10 min innan tess kom!! det var gött!

vi fixade lite saker på biltema, mekonomen...
när allt det var fixaat firade vi med glass att vi hittat vad vi skulle ha!
nöjda o belåtna fortsatte vi mot glasbanken.. blev en lagom dyr affär där..
sen bar det iväg hemmåt..
just det emllan allt det köpte jag nya solglasögon.. men jag saknar min pilotisar!

sen bar det iväg hemåt.. småvägar över billingen..
när vi kommit en bit stannar vi för det står en bil med varningsblinkers på!

när vi är nära så står det en tjäder på vägen! ja, en livs levande tjäder!!
bildbevis finns!!
så jäkla grymt att se... var som närmast 10m ifrån..
vågade mig inte närmare men är glad att jag trots allt vågade mig ur bilen!!
men tess var duktig o fixade bort den från vägen.. ((den attackerade bilarna!))
det var dagens upplevelse att se tess fösa bort den!
eller jag förövrigt o sen en levande sån här omkring!! : )

vi for vidare hemåt sen tess var snäll o släppte av mig vid stallet..
tog in antiloop.. gav han en rejäl rykt.. han fäller så himla mycket nu!

sen blev det ett pass på ridbanan!! ett lika bra pass som sist!!
känns som många pusselbitar föll på plats efter senaste passet!! : )

när stallet var avklarat så tog jag cykeltur hem!! så jäkla gött!!
nu ska jag börja cykla till stallet istället för att ta bilen.. nyttigare både för mig o miljön..
(återstår att se hur länge det går....) :D

sen har jag städat o tvättat lite till..
ikväll var tess o zazza här.. vi har haft en riktig myskväll.. kikat på film o tjötat en himla massa om allt!!

nu ska jag hänga upp sista tvätt o sen blir det sängen!!
ska vara på jobbet redan 8.30 imorn lång dag att se fram emot..
morgondagen ser förövrigt ut att bli lugn med hemmakväll............ kanske... ; )

see yaa ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0