jävla jävla jobb!!

ville inte skriva om detta igår..
men efter att ventilerat lite med en jobbarkompis idag känns det okej att skriva om..

(( detta inlägg har inget med gårdagens inlägg att göra!! bara ännu en grej att grubbla över.... ))

på mitt jobb har vi något som kallas provköpare..
det är en kund som provar oss. ser om vi gör rätt som försäljare. men dom har gjort om bedömingen o ser inte till hur vi klarar det..
utan nu bedömmer dom mer, som det känns hur mycket vi kan sälja till dom!!

  • vi måste kontakta kunden inom 3minuter
  • vi måste ge kunden minst 2 förslag på varor, för att kunden ska få välja
  • vi måste alltid skapa merförsäljning(föreslå ett "tillbehör" som passar ihop med varan man sålt)
  • vi måste alltid erbjuda kunden en helt annan vara.. ett bra erbjudande som tex är billig o bra eller som är med i kampanj.

allt detta måste vi tänka på varje gång vi har en kund! för vi vet aldrig när provköparen kommer!!
så jävla kul or not!!!

hur faaan ska vi göra!! är såå splittrad.. man vi inte pressa kunderna så.. dom mår inte bra o vi mår ju inte bra av det heller.. jag skulle inte vilja vara kund o en försäljare kommer till mig, om jag var kund skulle jag kontakta försäljaren!!

nu till hela grejjen med detta inlägg!

chefen var på möte i tisdags o dom fick utskällning av sin högsta chef för att vi är sååååå dåliga på provköp!

så nu har vi fått ett ultimatum.
får vi 3 dåliga provköp så kommer vi bli uppsagda!!

vilka jävla hot!!
känns väldigt kränkande för jag vet att jag är en duktig säljare..

vi får se vad som händer.. men nu är det jag som letar nytt jobb snarast!!

see yaa ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0