gårdagen vilken dag!

japp igår fick ingen rolig start på dagen

min gamla chef ringer mig jättetidigt o säger att jag måste åka till jobbet.. vi har haft inbrott!!
not fun!



men dit kom jag vid halv7-tiden.. 
ringde polisen om vad som hänt.. o sen var det bara o vänta tills dom kom för jag kunde inte gå inte ifall man skulle förstöra spår osv..

men vi hade lite o pyssla med under tiden.. larmet gick nämligen inte att stänga av..
vi ringde först ett nummer vi ska ringa för att stänga av larmet.. men nej det kunde han inte fixa...
så vi ringde vår larmgubbe som brukar hjälpa oss annars.. han löste det efter många om o men...

allså det var larmet för hela julahuset han löste så ingen kom in i sina respektive butiker tack vare vårt inbrott vi hade..
inte så kul det heller! det drabbar många när det händer.. men å andra sidan brukar det inte vara några bekymmer o stänga av larmet.....

men dagen flöt på bra på jobbet.. många kunder som ville ha hjälp...
sista timmen var dryg o seg men då hade man ju vart igång i 12timmar redan..

men när jag var klar på jobbet.. så åkte jag hem o släppte ut hästarna..
dom hade stått inne för det var såå varmt ute.. antiloop var jättelycklig när han kom ut o galopperade o bockade runt som en riktig buse..
jackpot o mymlan hade nog hellre stått inne... det gick inte fort ut o jag fick nästan dra med dom ut ur stallet.. :D



när jag släppt ut hästarna så kom pappas kusin K-H inrullande.. blev stående o tjöta med hhan i en kvart innan han for vidare eftersom ingen annan var hemma...

sen var det bara för mig att snabbt ge mig iväg hem o byta om..
så for jag till skövde, dom anordnar något som dom kallar sommar i city...
men iallafall det var dans där.. så passade på att åka dit.. det är ju trots allt gratis.. :D
träffade massa goingar där o tjötade massor.. nästan för mycket så jag nästan missade o dansa..
men fick dansa några goa danser.. : )




sen blev det o däcka hemma i sängen...... hade inga som helst bekymmer med o somna..


idag har jag mest tagit det lugnt.. tvättat o städat, diskat..

ikväll åkte jag ut till vättlösa.. bror min kom också dit..
blev att vi stod o kasta pil i en timmes tid.. jag vet inte hur många gånger vi skulle sluta...

men ja nu sitter jag här med träningsvärk i armen..
jag kan knappt lyfta den.. :D


är jag bäst eller är jag bäst!!
jag träffade mitten 2ggr.. brorsan 0ggr.... : )


helhetsbild.. jag är gröna, brorsan är röda.. :D

Nu ska jag bädda ner mig.. tänkte baka lite imorn o grejja lite..
o förhoppningsvis blir det grillning imornkväll om vädret är bra..!!

see yaa ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0